5x Gezonde veganistische tussendoortjes

Veganistisch oftewel plantaardig eten kan soms een uitdaging zijn. Vooral aan het begin liep ik als gekke Henkie door de supermarkt opzoek naar lekkere veganistische tussendoortjes. Ja, dat was is in het begin wel even slikken. Vooral toen ik ontdekte dat er aan heel veel producten zuivel, eieren, kleurstof en gelatine is toegevoegd. Gelukkig zijn er ook genoeg gezonde veganistische tussendoortjes te vinden die je zelf kunt maken of kant-en-klaar kunt kopen.

Van deze gezonde veganistische tussendoortjes ga jij smullen!

rijstwafel gezonde veganistische tussendoortjes

1. Soja yoghurt bowl

Een tussendoortjes waar ik zelf de laatste tijd heel gelukkig van word is een bakje soja yoghurt met muesli. Dit verzadigd echt super goed en dat betekent dat ik er lang op kan teren.

In mijn online zoektocht speurde ik laatst naar muesli en ik ontdekte dat MyMuesli ook veganistische muesli’s verkoopt. Hoe chill is dat!? Zo heb je Supergrain Muesli met oergranen, gevriesdroogd fruit en zaden, Yoga-Muesli met ayurvedische ingrediënten of Balance Muesli  met vlozaad (hierdoor zit je sneller vol), aardbeien en granaatappel. Yummy!

2. Rijstwafels met pindakaas of appelstroop

Hier kun je mij echt voor wakker maken en als ik eerlijk ben kan ik mij geen leven meer zonder rijstwafels denken haha. Erg he!? Tijdens mijn minor in Finland leefde ik praktisch op rijstwafels ook. Heerlijk met een laagje Jori pindakaas of Rinse appelstroop.

3. Schaaltje fruit

Heb je wat meer tijd te besteden? Maak dan een lekker schaaltje fruit voor jezelf van plakjes banaan, partjes appel, aardbeien, kiwi en stukjes ananas. Heb je geen of weinig tijd? In de supermarkt hebben ze vaak voorverpakte fruitsalades waar je zo je vork in kunt prikken of neem een banaantje/appeltje mee voor onderweg.

4. Smoothie

O, yes! Ik begin zelf de ochtend altijd fris en fruitig met een glas met citroensap en een smoothie. Mijn favoriete smoothie maak ik van rijpe banaan en ingevroren blauwe bessen en aardbeien. This is sooo good! Ook als gezond tussendoortje!

5. Appel-kaneel tussendoortje

Ben jij ook fan van appeltaart? Dan ben je zeker niet de enige. Een gezonde variant op de klassieke appeltaart is het appel-kaneel tussendoortje. Super makkelijk om te maken. Snijd een appel in kleine stukjes. Mix de appel samen met een theelepel kaneel en eventueel rozijnen en nootjes door elkaar en klaar!

Wat is jouw favoriete veganistische tussendoortje?

Ik ben benieuwd welk veganistische tussendoortje hoog op jouw lijstje staat. Laat je het hieronder weten? Mag natuurlijk ook via Instagram of Facebook!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *