Overheerlijke zelfgemaakte veganistische granola

Bij een heerlijk ontbijtje hoort natuurlijk een klein beetje granola. Zo maak je het ontbijtje echt af met deze zelfgemaakte veganistische granola! Voeg een handje toe bij een bakje soja yoghurt met vers fruit. Heerlijk al zeg ik het zelf!

Zelfgemaakte veganistische granola

Porties:  15 – Bereidingstijd:  50 min.
Voedingswaarden per portie: 201,7 kcal – 20 gram koolhydraten – 12 gram vetten – 4,2 gram eiwitten

Ingrediënten

  • 50 gram gemengde ongezouten noten
  • 400 gram havermout
  • 125 gram kokosolie
  • 40 ml ahornsiroop
  • snufje zeezout

zelfgemaakte veganistische granola

Zo maak je het..

  1. Verwarm de oven voor op 150 graden Celsius (hete lucht).
  2. Vet een ovenschaal in met een klein beetje olie.
  3. Hak de noten grof en meng ze met de havermout.
  4. Smelt de kokosolie in een pan en als deze gesmolten is voeg dan, op laag vuur, ook de ahornsiroop en het het zeezout toe. Meng goed en haal van het vuur af.
  5. Vul de ovenschaal met het havermout mengsel en giet hierover het kokosolie mengsel. Hussel alles goed door elkaar totdat er een beetje een nat mengsel ontstaat.
  6. Bak de granola ongeveer 40 minuten in de oven en roer om de tien minuten goed door, zodat alle granola goudbruin kan worden.
  7. Is alle granola goudbruin, dan is het klaar!
  8. Laat de granola afkoelen en roer vanaf nu niet meer, zodat er brokken granola kunnen ontstaan.
  9. Enjoy!

Tip: Bewaar de granola in een hersluitbare weckpot.

Heb jij dit recept voor zelfgemaakte veganistische granola?

Ik ben benieuwd wat je er van vond! Laat je het hieronder even weten of tag je mij in je foto op Instagram of Facebook met de hashtag #buttercupbakers?

Probeer ook eens de andere recepten..
Gezonde fruitsalade ❤︎
5x Gezonde veganistische tussendoortjes ❤︎
Bonen en zoete aardappel curry ❤︎

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *